Tuesday 1 August 2017

Meroyan Awal Ogos

Orang kata hidup in bagaikan roda, berputar- putar, kadang- kadang dia tas, kadang- kadang di bawah. bergitulah hidup aku.. kini aku sedang berada di bawah.. mengalami kejatuhan yang agak teruk.. dengan kerja, dengan hal si kekasih hati lagi.. entahlah...



sepanjang bulan puasa dan beraya bersama dia, aku rasakan masa itu waktu paling indah bagi aku, walaupun dalam senyap dia masih menghubungi kekasih lama dia tetapi aku diamkan aje.. dan aku bagaikan terbiasa dengan keadaan bergitu sehingga dia telah mendapat pekerjaan impian hati dia, aku mula terasa terabai dan merasakan dia mula menjauh dari aku.... mungkin perasaan aku kerana dulu dia sentiasa ada...

kata orang lagi, perempuan di uji ketika si lelaki tidak mempunyai apa2, mana kala lelaki di uji setelah miliki segalanya... aku turut memikirkan perkara itu tetapi aku pula di uji bila dia dah mulai hidup senang... dan mula memiliki apa sahaja kehendaknya..



seperti posting meroyan aku yang lain, aku memikirkan untuk pergi dari dia, untuk tinggalkan dia tapi aku tak mampu... mungkin kerana terlalu sayang pada dia. walaupun dia sentiasa ada yang lain untuk menemani dia, aku tak betah untuk berlalu pergi.. seperti yang pernah aku nyatakan sebelum ini umur aku bukan masa untuk bercinta lama kerana aku telah bersedia untuk menjadi suri hati sidia. salah kah aku untuk berfikir demikian.

bukan aku nak mengungkit tetapi kebanyakan apa yg dia dah dapat sekarang adalah usaha aku, kerja aku tunggang terbalik kerana dia, hidup aku  macam hilang arah tuju... kawan2 aku hilang...  apa nak jadi dengan diri aku ni...



No comments:

Post a Comment