Saturday 21 September 2013

Aku Lemas

Kita susah nak bercerita kesusahan kita kepada keluarga sendiri dari bercerita pada teman- teman yang mengenali kerana bagi ku, tak sanggup melihat emak susah hati bila mendengarkannya. Namun bergitu kadang- kadang aku tersilap bercerita menyebabkan perselisihan aku dengan keluarga. Sukar untuk keluarga aku, sukar lagi buat aku.

Aku telah menjadi penganggur selama 6 bulan lamanya. Aku benar- benar terdesak untuk meneruskan hidup. Kemana aku pergi, aku merasakan aku menjadi beban kepada semua. Kekiri sesak, kekanan terhimpit, kedepan gelap dan kebelakang terus menghilang. Usaha aku seperti sia- sia sahaja. Aku takut aku tenggelam dan terus lemas dalam masalah ini.

Sakit mata yang memandang, sakit lagi bahu yang memikul. Masing- masing ada masalah sendiri. Aku masih cuba berdiri sendiri. Ku pekak kan telinga, ku keraskan hati aku. Biarlah orang mengata, biarlah orang menghina, sakit cuma aku juga sendiri yang rasa.

Kalaulah aku mampu pusingkan masa, Kalaulah aku mampu memadam kisah lama, telah aku lakukan. biar hilang terus sejarah yang tidak di ingini....

No comments:

Post a Comment