Google+ Followers

Tuesday, 1 August 2017

Meroyan Awal Ogos

Orang kata hidup in bagaikan roda, berputar- putar, kadang- kadang dia tas, kadang- kadang di bawah. bergitulah hidup aku.. kini aku sedang berada di bawah.. mengalami kejatuhan yang agak teruk.. dengan kerja, dengan hal si kekasih hati lagi.. entahlah...



sepanjang bulan puasa dan beraya bersama dia, aku rasakan masa itu waktu paling indah bagi aku, walaupun dalam senyap dia masih menghubungi kekasih lama dia tetapi aku diamkan aje.. dan aku bagaikan terbiasa dengan keadaan bergitu sehingga dia telah mendapat pekerjaan impian hati dia, aku mula terasa terabai dan merasakan dia mula menjauh dari aku.... mungkin perasaan aku kerana dulu dia sentiasa ada...

kata orang lagi, perempuan di uji ketika si lelaki tidak mempunyai apa2, mana kala lelaki di uji setelah miliki segalanya... aku turut memikirkan perkara itu tetapi aku pula di uji bila dia dah mulai hidup senang... dan mula memiliki apa sahaja kehendaknya..



seperti posting meroyan aku yang lain, aku memikirkan untuk pergi dari dia, untuk tinggalkan dia tapi aku tak mampu... mungkin kerana terlalu sayang pada dia. walaupun dia sentiasa ada yang lain untuk menemani dia, aku tak betah untuk berlalu pergi.. seperti yang pernah aku nyatakan sebelum ini umur aku bukan masa untuk bercinta lama kerana aku telah bersedia untuk menjadi suri hati sidia. salah kah aku untuk berfikir demikian.

bukan aku nak mengungkit tetapi kebanyakan apa yg dia dah dapat sekarang adalah usaha aku, kerja aku tunggang terbalik kerana dia, hidup aku  macam hilang arah tuju... kawan2 aku hilang...  apa nak jadi dengan diri aku ni...



Tuesday, 18 July 2017

Salam Aidilfitri

Nampaknya catatan ku semakin berkurang kerana terlalu terbawa oleh hati dan perasaan, dan juga kerana busykan macam- macam. Puasa dan raya tahun ni berbeza sekali, kenapa? aku sambut puasa dengan dia dan setiap minggu bersama dia dan keluarganya... keluarga? yerp aku telah di temukan dengan keluarga dia. Alhamdulillah penerimaan baik sekali.








Aku gembira di terima baik oleh keluarganya.. keluarga dia macam keluarga orang lain gak.. ada kurangnye.. macam aku jugak lah.. ade adik beradik pun macam sensorang jer.. tapi itu bukan kisah yang ingin aku ceritakan.. sepanjang bulan puasa ni aku dapat kenal macam2 peel perangai dia ni.. manja tu tak yah cakap.. yang tanpa aku sedar pun banyak.. kenali dia dari kaca mata adik2 beradik dia... siapa ahli keluaga dia.. semua telah aku jumpa.. erm siap gi umah mak sedara dia lagii... tapi gaduh tuh memang on dan off...




do you notice? yeah.. i have a new speckie.. pun dia yang pilih... baju raya aku pun dia pilih.. yg dia beli nak sedondon ngan dia pun ada gak.sebenarnya.. aku terharu giler bila dia belikan baju raya tu well ingat gak dia at aku.. hehehe..



Sekarang dah nak habis raya dah.. dia dah dapat kerja baru sebagai bodyguard.. yes aku yg cari kan pasal memang itu minat dia. cuma apa yang buat aku kecik hati ialah.. dia masih contact perempuan- perempuan yang menghiasi hati dia sebelum ni.. aku tau aku tak der hak nak halang selagi masih belum ada ikatan antara aku dan dia, tetapi hati tetap terasa bila tgk gambar perempuan- perempuan itu. tak perlah aku berserang pada kertentuan.. jika betul aku pilhan hati dia aku harap dia tunaikan janji dia...



I think that is all for today.. tq for reading. till next time..

ciao

Wednesday, 31 May 2017

Salam Ramadhan

Salam Ramadhan semua. Dah lama aku dah mencoretkan luahan hati aku disini. bukan tak mau cuma semuanya hilang bila tangan mula menyentuh keyboard.
 camner aku ngan dia? hurm aku masih lagi mcm tuh.. cuma rasa insecurity. rasa tak selamat.. mana nak rasa selamat bila dia masih menghubungi gf dia lagi.. lalu aku ni sape? Aku pun tak tau..


betul ke ada rasa syg di hati dia? betul ke aku yg dia sayang? atau hanya lah sesorang yg sentiasa bantu dia bila dia dlm kesusahan? aku hari2 berdoa agar aku dapat hatinya sepenuhnya.. tapi kenapa masih ada lagi perempuan tu? dia kata dia dah berhenti hubungi dia.. tapi kenapa masih jumpa dia? aku tak tau... aku penat dah sebenarnya.. apa lagi perlu aku buat? semua dah aku bg.. aku dah tak de apa2 dah.. aku kecewa sangat.. kecik hati sangat..











Tuesday, 18 April 2017

Bicara Mak Dara: Int3Tree serbuk DARK COKLAT untuk KECERGASAN EQ,EM...

Bicara Mak Dara: Int3Tree serbuk DARK COKLAT untuk KECERGASAN EQ,EM...: Assalam duhai teman.. Haaa hari ni mai Mak Dara nak habaq mai kat hangpa semua terutama pada para ibu ibu bapak bapak sekalian.. Anda ada m...

Aku Sanggup- Sufi

terima kiriman lagu ini di dalam whatsapp aku pagi ini.. tak sengaja air mata aku melimpah-limpah tak dapat aku hentikan.. kenapa terasa sgt di hati aku? sebab dia yg bg pd aku? entahlah..





Termenung sendu
Ratapi luka yang telah terguris
Mengejar bayang
Moga terbukanya pintu hati

Rindu saat kita
Seperti lalu saling menyayangi
Namun kau berubah
Tawar hilangnya kasih

Apa gunanya berbicara
Jika hati tak sekata

Andainya masih ada cinta
Dengarkanlah

Sayang tak usah kau pergi
Jauh dari diri ini
Jika kau mahu aku sanggup
Rebah melutut merayu

Jiwa masih mencintai
Kita punya harapan lagi
Jika kau mahu aku sanggup
Mulakan hidup baru

Apa gunanya berbicara
Jika hati tak sekata
Andainya masih ada cinta
Dengarkanlah

Sayang tak usah kau pergi
Jauh dari diri ini
Jika kau mahu aku sanggup
Rebah melutut merayu

Jiwa masih mencintai
Kita punya harapan lagi
Jika kau mahu aku sanggup
Mulakan hidup baru

Sayang aku sanggup

Friday, 10 March 2017

LATELY.. keadaan aku agak lemau.. tak taulah kenapa.. energy aku hilang.. pelbagai perasaan berbaur dalam diri ini. kenapa yer?



Mungkinkah aku ni tak cukup baik untuk ini kerana itu aku asyik sendiri. Apakah aku terlalu bergantung? terlalu berharap? terlalu membosankan? Hati aku rasa penat dan letih sekali. Aku rindu sangat kerana aku syg pada dia.. apa yg dia katakan aku tak mau berkongsi segala masalah aku ngan dia. semuanya aku pendam dan simpan sendiri. aku tak tau aku bergitu.. pelik kan..


mungkin juga aku yg terasa sendiri.. terlalu overthingking tapi jujur aku katakan yang aku rasa aku tak nak kehilangan dia.. yer betul ada juga yg tak boleh nak terima aku dengan dia dan ada juga yg menentang tapi hati aku hanya maukan dia? adakah aku obses? yer mungkin.. makin jauh hubungan makin dalam perasaan aku utk dia.. Makin aku cuba menolak peasaan itu makin kuat dia menyelimuti hati aku.

Apa sebenarnya yang aku mau? aku tak mau jauh dari dia.. yer betul tu mmg aku tak mau jauh dari dia.. kalau aku ada kemampuan yang lebih mungkin lebih kerap aku dtg jumpa ngan dia.. seorang sahabat pernah berkata pada aku, kenapa nak jadi hamba dia.. ikut jer kata dia gi sana jumpa dia... tak boleh ker suh dia dtg cari kau kat sini... aku cuma senyum dan pandang sahabat aku itu. Kalau aku berada sama situasi dia aku paham bgai mana rasa dia.. bertolak ansur,.. give and take.. kalau aku mampu aku gi cr dia.. bergitu sebaliknya.. bila aku kat sana, dia sedaya upaya melayan aku supaya aku happy bila bersama dgn dia..

Mungkin org tak leh nak faham tapi itu lah hakikat dia.. bile aku berada disisi dia.. dia akan berusaha bagi aku happy.. berusaha melayan perangai aku yang bukan2 ni.. aku nampak usaha dan aku rasa sayang dia pada aku.. tapi aku cuma manusia biasa.. bermacam2 perasaan negatif hadir bila dia jauh dari aku... mungkin kerana terlalu sayang pada dia.


Thursday, 2 February 2017

Ceritera kita lagi

Aku berkira- kira untuk menulis lagi, namun setiap kali jari ini menyentuh papan kekunci ini segala yang bersarang di kepala ini hilang berterbangan. Kenapa agaknya ye.. Setiap kali aku lihat gambar dia.. bermacam- macam ingin ku kisahkan namun bila ngadap lappy ni semua hilang.. stress plak raser.
Hubungan aku dan dia semakin lancar namun bergitu biasalah kadang2 kita ni nak bermanja lebih tapi tak dapat rasa geram gak.. tapi itu adalah resam hidup kata org tua-tua. Ha.. pandai plak kan guna perkataan ala sastera.


Nampakkan muka gembira tu.. agak kerap jugaklah jumpa dia dalam bulan januari ni.. itu pun masih tak puas lagi.. cepat jer rasa rindu... aku dah janji dengan dia utk share segala hal dengan dia tanpa selindung apa2 lagi, sedih ker, susah ker, apa- apa saja.. dan bergitu juga aku mau dia buat yang sama. Telah aku katakan pada dia yg aku akan terus menyokong dia dalam apa saja keputusan yang akan di buat demi masa depan dia.. Aku akan tarik dia suapaya bangkit semula dan mulakan hidup baru dan aku berharap aku ada dalam rancangan masa depan dia.. (please you jgn lupakan i tau).

Apa yang dapat aku lihat dia mla ceria dan mula bangkit. aku harap aku cukup kuat untuk menarik dia bangun semula. yerlah dia masih muda aku pulak dah tua, tapi apa yang aku buat semua mengikut kapasiti yang aku ada untuk bantu dia bangun. Dan aku perlu berusaha untuk diri sendiri agar bangun bersama dia untuk berjaya dalam impian aku.. hurm.. impian aku untuk idup bersama dia, kumpul modal untuk diri aku sendiri untuk maju lagi jadi aku dapat bersama dengan dia dimana sahaja dia berada. Cuma aku masih bingung memikirkan kenapa dia tak mo unblok aku dari FB dan Wechat dia. hurm... tak perlah aku tak mo fikir buruk nanti overthinking plak. Aku rasa ini ajer kot buat kali ini. Akan aku kisahkan lagi ceritera kita lagi..