Saturday 21 September 2013

Dia....

Tiba-tiba aku teringat akan dikau. Kenapa ye?
Terus aku rasa rindu. Terasa amat rindu pada dia. Hati ku terus merasa sebak mengenang kesunyian ku selama ini tanpa dirinya. Merasakan betapa sakitnya hati ini merindui dia.
Perkenalan yang hanya bermula di alam maya dan berakhir juga di alam maya. Walaupun bergitu aku terasa sungguh dekat padanya. Teringat akan usaha ku berjimat wang hanya untuk menghubungi dikau dan betapa aku terharu bila kau sanggup menghubungi aku walau pun berada sangat jauh.
Namun takdir menentukan dia bukan untuk ku, aku redha kerana ketika itu aku merasakan dia teman terbaik untukku bukan sebagai kekasih hati. Benarlah kata orang, kita takkan sedar sayang kita pada seseorang itu sehingga kita kehilangan orang itu. Aku jadi tamak akan kasih sayang dia enggan melepaskan kenangan bersama dirinya.
Masa berganti masa, hari berganti hari, bulan berganti bulan akhirnya si dia telah ku benam sedalam- dalamnya, dan dia terus hilang sehingga kini. Setiap pemberian ku simpan jadi kenangan abadi. Aku doakan yang terbaik buat dia. Walaupun daku masih membujang, bukan aku menunggu dia tetapi aku tiada terjumpa serupa dia....

No comments:

Post a Comment