Wednesday 19 February 2014

Ayat- Ayat yang Indah

Malam tadi aku menonton semula movie yang bertajuk 99 kali Rindu (rasanyalah.. tak ingat yang belakangnya, cuma tang 99 tuh memang comfirm), aku cukup terpesona dengan setiap ayat yang di jadikan dialog di dalam movie itu (bukan semualah sebenarnya tetapi sebahagiannya memang aku rasakan sangat indah.). Berikut aku kongsikan beberapa dialog yang amat aku gemari :

"Rindu?
Rindu itu anugerah
Kurniaan dari tuhan
Setiap insan yang berhati nurani punya rasa rindu"

"Cinta dan rindu itu bermula dari Adam dan Hawa
Dikisahkan Yusuf dan Zulaikha
Di abadikan Shah Jehan dan Mumtaz Shah
Di perikan Romeo dan Juliet
Diceritakan Rama & Sita
Di lakunkan Laila Majnun
Kini, Kita pula meneruskannya."

"Sungguh bahagia insan yang telah menemukan cinta dan rindu sejati
Ibarat tasbih dan benang pengikatnya
terajud jadi untaian
yang akan selalu di sentuh satu demi satu
oleh insan mulia
yang bibirnya basah akan cinta kepada allah"

Indahkan.
Itu baru sikit. Ada lagi dialognya...

"Bukti sebenar cinta itu apabila kita menghargai orang yang kita cintai dengan perbuatan agar dia rasa terselamat dan terhormat"

"Disaat kita ingin melepaskan seseorang, ingatlah saat kita ingin mendapatkannya dahulu. 
Disaat kita tidak menrindukannya, ingatlah saat pertama kita lafazkan cinta padanya.
Disaat kita mulai bosan dengannya ingatlah saat- saat indah kita bersamanya"

Macam mana? cantikkan ayat- ayat tu. Jadi ingat- ingatlah semua pada orang yang kita sayang agar kita terus rindu dan cinta kepadanya....



No comments:

Post a Comment